A járművek időszakos karbantartása meglehetősen fontos feladat, így biztosíthatjuk a gondtalan működést és a hosszú élettartamot. Az elmaradt karbantartások a későbbiekben nagyobb gondokhoz vezetnek, ami jelentősebb költségeket is von maga után, tehát mindenképp érdemes erre figyelnünk autó tuljdonosként. A szervizkönyvet is okvetlen vezessük, hiszen az autó eladásakor ennek jelentős a szerepe, a feladat elmulasztása miatt kevesebb pénzért tudjuk eladni a gépjárművet. A szervizintervallumot jellemzően a gyártó írja elő, amikor a szükséges karbantartásokat erősen javasolt elvégeztetni. A járműipar fejlődésének köszönhetően ezek az intervallumok is kitolódtak, tehát egyre hosszabbak. Régen 10.000 km megtétele után vált indokolttá egy autó szervizben történő ellenőrzése, mára ez az időszak inkább 15-20.000 km után jön el, de az sem ritka, hogy 30.000 km megtételét követően viszik karbantartásra.
Napjainkban a szenzorok korát éljük, tehát az autó figyelmet fordít saját magára és az alkatrészek működésére, például képes felmérni a motorolaj aktuális minőségét, jelzi, ha elöregedettnek találja, továbbá észreveszi a szűrők eltömődését és még rengeteg olyan dolgot, ami mi magunk se gondolnánk. Fontos, hogy saját autónkat ismerjük, amennyiben valamilyen fontos információt nem tudunk, keressük ki a szervizkönyvből vagy kérjük szakember segítségét.
Mi történik a szervizben?
Az időszakos ellenőrzések alkalmával a motorolaj cseréje az esetek többségében megtörténik. Ekkor az olajszűrőt, levegőszűrőt, pollenszűrőt is kicserélik. A kocsi fékrendszere is ellenőrzés alá kerül, a futómű sem maradhat el, illetve a folyadékszintek szemrevételezése is megtörténik, azt is meg kell nézni, hogy nem szivárog-e az olaj.
Az autót célszerű márkaszervizbe vinni, tehát értelemszerűen az a jó, ha egy Fordot, Ford szerviz fog átvizsgálni, ugyanis az itt dolgozó szakemberek teljes mértékben képben vannak minden fontos tudnivalóval.
Tipp: tankolás technológia