8 minőségirányítási alapelv – ISO 9001 szabvány

A minőségirányítás azt a célt tűzi ki maga elé, hogy a nyújtott szolgáltatás, előállított termék minél tökéletesebben elégítse ki a célcsoport igényeit, a munkavégzés hatékonyabbá váljon. A vállalat teljesítménye javuljon.

1. vevőorientált szervezet

A vevőorientáció azt jelenti, hogy a vállalat / szervezet minden döntése a vevői igények kielégítését tűzi ki célul, a tervezést pedig a vevői visszajelzések alapján végzik. Ehhez a visszajelzések gyűjtésére és elemzésére van szükség amelynek komoly marketing-stratégiai vonzata van.

2. vezetés

iso 9001

3. a munkatársak részvétele

4. folyamatalapú megközelítés

A tanúsítható iso szabvány (minőségmenedzsment) megköveteli, hogy a feladatokat folyamat alapon közelítsük meg, ennek számtalan előnye származik a vállalat fejlődése szempontjából, hiszen a hosszú távú fejlődés is kizárólag folyamatossággal valósítható meg, a kiugró értékek sok esetben elhagyhatóak.

5. rendszerszemlélet

Az egész sokszor több, mint a részek összege. A vállalat működését nem érdemes a különálló egységek irányából szemlélni, hanem a kisebb csoportok kapcsolata és rendszere kell hogy meghatározó legyen.

6. folyamatos fejlesztés

A szinten tartás nagyon kevés esetben elegendő a versenyképesség megőrzéséhez, gondoskodni kell mind a termékek és szolgáltatások, mind a cég dolgozóinak folyamatos fejlesztéséről annak érdekében, hogy a hatékonyság fokozódjon. A végeredmény pedig a profit növekedése a vevői és dolgozói elégedettségének emelkedése mellett.

7. tényalapú döntéshozatal

Fontos, hogy a döntések a tényeken alapuljanak és ne a vállalat elképzeléseit próbálják a piaci helyzetre ráhúzni.

8. kölcsönösen előnyös szállítói kapcsolatok

Vélemény, hozzászólás?

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.