A grafikai tervezést többek között a vállalatok használják a termékek reklámozására és értékesítésére, de a weboldalakon található bonyolultabb információk is könnyebben megértethetőek infografikákon keresztül. A grafikai tervezés a márkaépítésben is nagy segítséget jelent.
Jacob Smith, a ProductViz illusztrációs stúdió alapítója szerint a finom művészi dolgokat természetesnek vesszük magunk körül, pedig ezek olyan dizájnelemeket hordozhatnak magukban, melyek nagyban befolyásolhatják érzékelésünket, ilyen lehet például egy üzlet elé kihelyezett tábla.
A grafikai tervezésnek tehát jelentős a szerepe kereskedelmi célzattal, nagyban meghatározzák a reklámok és logók hatását, de más kontextusban is alkalmazzák a grafikai munkákat, ilyen lehet, ha művészi kifejezések eszközeként vetik be.
Ismerjük meg a grafikai tervezés alapjait
Ahhoz, hogy jobban megértsük a grafikai tervezés jelentését, fontos, hogy tisztában legyünk a dizájnt alkotó elemekkel és alapelvekkel. Ezeket az elemeket egymással együtt vagy éppen egymással szemben is használhatják, ezáltal vizuálisan feltűnő és hatásos tervek hozhatóak létre.
A grafikai tervezés elemei közé tartoznak a színek, formák, vonalak, méretek, betűtípusok és egyéb térbeli elemek.
A grafikusok a tervezési elveket is betartják, ezek gyakorlatilag olyan irányelvek, amelyek segítséget jelentenek a hatékony kompozíció elérésében és hozzájárulnak az alkotás, illetve a stabilitás egyensúlyának a megteremtéséhez. Grafikai tervezési elvekhez soroljuk az egyensúlyt, kontrasztot, kiemelést, valamint az arányokat is.
Sokan hallották már azt a mondást, miszerint “a szabályok azért vannak, hogy megszegjék őket”, ami ebben az esetben minden bizonnyal igaz lehet. De egy jó grafikusnak először meg kell értenie ezeket az elveket, mielőtt tudatosan megszegi őket.