A minőségirányítás azt a célt tűzi ki maga elé, hogy a nyújtott szolgáltatás, előállított termék minél tökéletesebben elégítse ki a célcsoport igényeit, a munkavégzés hatékonyabbá váljon. A vállalat teljesítménye javuljon.
1. vevőorientált szervezet
A vevőorientáció azt jelenti, hogy a vállalat / szervezet minden döntése a vevői igények kielégítését tűzi ki célul, a tervezést pedig a vevői visszajelzések alapján végzik. Ehhez a visszajelzések gyűjtésére és elemzésére van szükség amelynek komoly marketing-stratégiai vonzata van.
2. vezetés
3. a munkatársak részvétele
4. folyamatalapú megközelítés
A tanúsítható iso szabvány (minőségmenedzsment) megköveteli, hogy a feladatokat folyamat alapon közelítsük meg, ennek számtalan előnye származik a vállalat fejlődése szempontjából, hiszen a hosszú távú fejlődés is kizárólag folyamatossággal valósítható meg, a kiugró értékek sok esetben elhagyhatóak.
5. rendszerszemlélet
Az egész sokszor több, mint a részek összege. A vállalat működését nem érdemes a különálló egységek irányából szemlélni, hanem a kisebb csoportok kapcsolata és rendszere kell hogy meghatározó legyen.
6. folyamatos fejlesztés
A szinten tartás nagyon kevés esetben elegendő a versenyképesség megőrzéséhez, gondoskodni kell mind a termékek és szolgáltatások, mind a cég dolgozóinak folyamatos fejlesztéséről annak érdekében, hogy a hatékonyság fokozódjon. A végeredmény pedig a profit növekedése a vevői és dolgozói elégedettségének emelkedése mellett.
7. tényalapú döntéshozatal
Fontos, hogy a döntések a tényeken alapuljanak és ne a vállalat elképzeléseit próbálják a piaci helyzetre ráhúzni.